Cohesió Social
  • Presentació
  • Sumari
    • Cohesió social i demografia
    • La cohesió social vista des de les desigualtats territorials
    • Diversitat lingüística i cohesió social a Catalunya
    • El sistema educatiu català. Element de cohesió i equitat social
    • Reflexió des de l’economia sobre la cohesió i la desigualtat social
    • Sistema comunicatiu, cohesió i fragmentació social
    • Cohesió i capital social. Pràctiques associatives i culturals
    • La cohesió social vista des de la ciència política
  • Biografies
    • Joaquim Arnau Querol
    • Xavier Besalú Costa
    • Salvador Cardús i Ros
    • Maria Corominas Piulats
    • Andreu Domingo i Valls
    • Josep González-Agàpito i Granell
    • Marc Guinjoan Cesena
    • Guillem López Casasnovas
    • Isidor Marí i Mayans
    • Oriol Nel·lo i Colom
Select Page

3.2.3. Consum cultural

Si en el cas de les dades oficials sempre es pot sospitar que hi ha part de l’activitat que queda fora dels còmputs burocràtics i per tant que són inferiors a les reals, en el cas de les enquestes sobre pràctica cultural, amb resposta subjectiva, podríem suposar el contrari: que el consum hi està inflat. I, també com s’ha dit abans, els diversos tipus de mostres i preguntes, poden donar lloc a variacions significatives que queden invisibilitzades en les xifres nues (taula 6).

Ara bé, les dades de què es disposa indiquen un creixement significatiu fins a 2006 de la lectura, l’assistència a concerts, al teatre, la dansa i el circ, o a museus i biblioteques. En canvi, les dades posteriors disponibles, indiquen baixades substancials en pràcticament tots els sectors, particularment en concerts, cinema i espectacles en general. Unes dades que, atenció, no sempre encaixen amb les evolucions de les obtingudes pels registres d’assistència oficials.

I, encara, és interessant destacar la resposta a la disposició d’Internet que del 2000 al 2016 passa del 31 % dels enquestats al 84,3 %. En canvi, hem deixat de banda ràdio i televisió, que ja tenen un informe específic, però les dades dels quals estan ben establerts i els canvis no s’han produït tant en els totals d’audiència, sinó en els canvis en l’oferta.

Font: Departament de Cultura. Generalitat de Catalunya.

Sumari

Institut d’Estudis Catalans. Carrer del Carme, 47; 08001 Barcelona. Telèfon +34 932 701 620. informacio@iec.cat – Informació legal